Hoe is de 18e Roundtable ervaren?

Beste leden,

Roundtable 18 op de Bernhardkazerne te Amersfoort zit er weer op! Hoe is het jullie bevallen? Omwille van de eindejaarsdrukte werden we gedwongen om de avond op een maandag te doen, in plaats van de ons bekende donderdagavond. Was dit de reden dat veel mensen tijdens de koffiepauze richting huis reden? Ik ben benieuwd of onze 'formule' nog steeds klopt, en jullie input is daarin uiteraard van grote waarde!

gr
Don

Comments

• Donderdagavonden leveren vaak problemen op ivm verkeersdrukte. De beste avond is de dinsdagavond volgens de statistieken. (Dan moet het niet regenen of sneeuwen)

• Nadeel is wel dat iedereen dan de volgende ochtend weer naar zn werk moet, en veel mensen zijn op vrijdag vrij of werken vanuit huis. Dan is de zaal dus halverwege de avond al leeg of schrijft men uberhaupt niet in. Wellicht zinvol om een poll te doen, maar dan hebben we wel een representatieve hoeveelheid reacties nodig.

• Ik heb de roundtable wederom positief ervaren. Wat betreft de dag keuze, dat zal voor een ieder verschillen. Kwestie van op tijd in de agenda. De donderdag heeft mijn voorkeur.

• I found the DCWC very interesting. Some thoughts if I may. This blurring between Military and civilian companies, i.e. consulting and sharing of Data - I think it should be a civilian group formed by the Dutch government so that the military, as well as private companies, can receive help/share as needed from this group. It’s one thing that companies send consulates but another when the military wants to see what is going on in your network and I don't think that will go over very well. If NAFIN wants sensors then there should be a Standard written for this. The Standard should be written in collaboration between the Dutch government/military and civilian.
    There was no talk of AI to aid in finding intrusions, holes etc..
    Also with Hardware that the Military uses and not being tested is a big NO NO. Certificates are only paper; what you need is verification at the mask level of the most important chips. There are many chips on the market are masquerading as the real thing. Both the quality and security compromise can be avoided by identifying the imposter chips.

• Hi Richard,

What you describe might already exist by way of the NIDV. Its an overarching platform for defense contractors. I dont know whether they actually do anything in that area; I do know that the military industrial complex is (at least partly) protected by the Dutch government.

Your point on security at the mask-level was the approach taken by the US military a few years ago. A public report mentions 900+ individual cases of imposter (or simply unspecced additions) chips on military hardware. This makes the case for more stringent supply chain management if you ask me. Now, if only we can get the funding....

Sign In or Register to comment.